July 18, 2013

Titmice and Chickadees

This darker picture of chickadees I painted almost three years ago and for a long time it has disturbed my mind, so I decided to change it. It was painted with acrylics on masonite and due to this combination I was able to repaint it. Originally a lot of dark and blank painting changed to more fresher, brighter, illustrative version. I also paid great attention to species details.
* * *
Tento tmavší obraz  sýkorek jsem namalovala už skoro před třemi lety a dlouho mi ležel v žaludku, tak jsem se rozhodla ho změnit. Byl namalován akryly na sololitu a právě tato kombinace mi dovoluje se po letech k němu vrátit a přemalovat ho. Z původně hodně tmavého a prázdného obrazu se mi podařilo vytvořit lehčí, světlejší, ilustrativnější verzi. Věnovala jsem velkou pozornost také druhovým detailům.


Before repaint - Před přemalováním
After repaint - Po přemalování
Mountain Chickadee
Tuffed Titmouse
Black-cap Chickadee
Oak Titmouse
Bridled Titmouse


No comments:

Post a Comment